Annonser från BloggPartner

bort här ifrån

Godmorgon sötnosar!

Ligger i sängen och verkligen fryser mitt rum är seriöst som en iglo för tillfället, men som tur är så har jag en pappa som snart kommer upp med en fläkt som på något sätt ger värme. Eftersom jag fryser så hela tiden så önskade jag verkligen att jag bodde i ett varmare land, där det nästan alltid är varmt, där det finns många affärer, där det händer saker hela tiden och man har det så bra ställt med pengar att man kan resa en del, köpa mycket av det man vill ha och hela tiden må bra.

Har kollat runt lite och hittat några ställen jag vill åka till som jag inte varit på även ställen jag vill tillbaka till, och inget skulle hindra mig från att tacka ja till att bo där!


Kroatien - har hört att det är ett väldigt fint och mysigt ställe, jag har
dock aldrig varit där men har jag tur så bokar vi en resa dit i sommar.


London - London har jag faktiskt varit i, det var ett tag sedan nu och jag
var bara där över en helg om jag minns rätt. Det var ett mysigt ställe
och jag skulle inte ha något emot att åka tillbaka.


Cypern - där var jag i augusti och det var första gången, vill
verkligen tillbaka till den värmen och det mysiga stället vi var på.
Alla var så goa och maten var jättemumsig.



Australien och New York - är två ställen som jag ska besöka innan jag
dör, har alltid velat åka dit. Få uppleva något helt annat än Sverige, lite
mer storstads liv, höga hus i stan och lampor över allt. Få se en känguru
hoppa runt med ett barn i " pungen " haha, påsen som är på magen.

Det skulle varit något.


Det är okej att drömma, det tycker jag verkligen. Att få fantisera hur man egentligen vill leva och hur man skulle vilja se ut. Det gör att man ibland mår bra, alla behöver få drömma bort sig ibland. Men där emot skulle jag nog inte vilja leva det liv som jag ibland drömmer mig bort i. Jag skulle inte tycka det var så kul att hela tiden leva med så mycket pengar att man får precis allt man vill ha hela tiden, tillslut har man inga drömmar kvar. Då kan man inte ligga i sängen och fantisera hur man skulle vilja leva, man har inga hopp kvar. Det är kul att vinna en slant på lotto ibland, men hur kul skulle det vara att vinna mängder hela tiden? Inte lika roligt. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker det är skönt att kunna drömma sig bort ibland, det gör en glad på något vis. Att för en stund lever man precis som man vill och har det man vill ha, men sedan är det tillbaka till verkligheten igen.

Jag tror dom flesta av er tycker som jag faktiskt, men nu ska jag tagga ner på skrivandet på detta inlägget. Jag drar mig ner för trappan och käkar istället och kanske drömmer mig bort lite ;D haha, PUSSS! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0